Oświadczenie o dostępności
Oświadczenie o dostępności
Informacje o dostawcy usług
Exim S.A.
ul. Elżbiety Drużbackiej 11
01-622 Warszawa
ul. Elżbiety Drużbackiej 11
01-622 Warszawa
Ogólny opis usługi
Firma należy do czołowych dostawców usług turystycznych w Polsce i oferuje szeroką gamę wyjazdów do popularnych destynacji. Specjalizuje się w wycieczkach lotniczych nad bliskie morza i do egzotycznych miejsc, wycieczkach objazdowych oraz city breakach. Kładzie nacisk na komfort klientów, współpracuje ze sprawdzonymi hotelami, a rodzinom oferuje w wybranych hotelach programy animacyjne dla dzieci. Zapewnia również kompleksową obsługę podróży, w tym ubezpieczenia, transfery, wybór miejsc w samolocie oraz inne usługi dodatkowe.
Spełnienie wymagań w zakresie dostępności
Wymagania dotyczące dostępności wynikają z ustawy nr 414/2023 Dz.U., o wymaganiach dotyczących dostępności niektórych produktów i usług.
Zgodnie z § 13 ustawy nr 414/2023 Dz.U. niniejsza strona internetowa wdraża wymagania zharmonizowanej normy EN 301 549, co oznacza, że strona została zaprojektowana jako dostępna, w szczególności zgodnie z wytycznymi dotyczącymi dostępności treści internetowych (WCAG) w wersji 2.2 na poziomie AA.
W celu spełnienia wymagań dostępności zostały szczegółowo wdrożone następujące działania:
Zgodnie z § 13 ustawy nr 414/2023 Dz.U. niniejsza strona internetowa wdraża wymagania zharmonizowanej normy EN 301 549, co oznacza, że strona została zaprojektowana jako dostępna, w szczególności zgodnie z wytycznymi dotyczącymi dostępności treści internetowych (WCAG) w wersji 2.2 na poziomie AA.
W celu spełnienia wymagań dostępności zostały szczegółowo wdrożone następujące działania:
Wdrożenie wymagań dostępności
Na podstawie wewnętrznej analizy i zaleceń specjalistycznego działu wdrożono na stronie internetowej następujące środki techniczne:
- Modyfikacja księgi identyfikacji wizualnej: Kompleksowo przebudowano księgę stylu, tak aby elementy wizualne odpowiadały zasadom dostępności. Ujednolicono kolory, czcionki i układ elementów zgodnie z zasadami WCAG 2.2.
- Obsługa za pomocą klawiatury: W ramach analizy sprawdzono, czy wszystkie główne elementy nawigacyjne, formularze i komponenty interaktywne są dostępne i możliwe do obsługi wyłącznie za pomocą klawiatury (tabulator, strzałki, enter, escape). Zidentyfikowano przeszkody utrudniające płynne poruszanie się po stronie i zaproponowano ich usunięcie.
- Teksty alternatywne: Przeanalizowano wszystkie obrazy, ikony i elementy graficzne, aby sprawdzić, czy mają przypisany sensowny tekst alternatywny (atrybut alt) możliwy do odczytania przez czytniki ekranu. Jednocześnie zidentyfikowano elementy, które wymagały uzupełnienia lub korekty tekstów alternatywnych.
- Kontrast i czytelność: Skoncentrowano się na analizie kombinacji kolorystycznych i rozmiarów czcionek na całej stronie. Oceniono, czy spełniają minimalny współczynnik kontrastu 4,5 : 1 dla tekstu zwykłego i 3 : 1 dla większych nagłówków oraz elementów graficznych. Wskazano miejsca, w których konieczne było dalsze poprawienie kontrastu lub czytelności.
- Szkolenie zespołu: Graficy i programiści przeszli specjalistyczne szkolenie dotyczące dostępności stron internetowych, obejmujące praktyczne przykłady i testy z użyciem technologii wspomagających.
- Ciągłe testowanie: Wprowadzone zmiany są regularnie sprawdzane za pomocą narzędzi automatycznych i manualnych (np. Lighthouse, Axe, NVDA) oraz na podstawie opinii użytkowników ze szczególnymi potrzebami.
- Na naszej stronie internetowej zadbaliśmy o to, aby wszystkie tagi <a> były używane wyłącznie do celów nawigacyjnych, czyli do odwoływania się do innych adresów URL lub punktów kotwiczących. Wszystkie elementy <a>, które nie pełniły funkcji odnośników, a służyły innym celom, zastąpiliśmy bardziej odpowiednimi elementami, takimi jak <button>, <div> lub elementy z przypisaną rolą ARIA.
Niedostępna treść
Poprawa dostępności interfejsu internetowego
Podczas tworzenia i modyfikowania stron internetowych kluczowe jest zapewnienie ich dostępności dla wszystkich użytkowników, w tym tych korzystających z technologii wspomagających, takich jak czytniki ekranu. Poniższe punkty opisują zalecenia dotyczące poprawy dostępności:Widoczny fokus dla lepszej nawigacji
Dla użytkowników, którzy poruszają się po witrynie za pomocą klawiatury, istotne jest zapewnienie, że wszystkie kontrolowane elementy mają wyraźnie widoczny fokus. Dotyczy to elementów w oknach modalnych, przycisków zamykania, kart i innych komponentów, które są częścią interfejsu użytkownika.Poprawne użycie atrybutu tabindex
Ważne jest dodanie brakującego atrybutu tabindex do elementów, które nie są domyślnie fokusowalne, na przykład przy wyborze prefiksów w polu telefonu, w nagłówkach akordeonów lub kart (tabs). Jednocześnie należy usunąć ewentualne dodatnie wartości tabindex, które mogłyby zakłócać logiczną kolejność nawigacji za pomocą klawiatury.Ulepszenie nawigacji za pomocą klawiatury
Aby szybko przejść do głównej zawartości strony, dobrym pomysłem jest dodanie linku „skip to content“ na górze strony. Ułatwi to użytkownikom klawiatury nawigację i uniknie konieczności wielokrotnego przewijania zbędnych elementów.Użycie poprawnego semantycznego kodu HTML dla grup i nawigacji
Aby zapewnić właściwą strukturę i czytelność dla czytników ekranu, zaleca się:Zawinąć breadcrumbs w elemencie <nav> z atrybutem aria-label="breadcrumbs" i użyj nieuporządkowanej listy <ol> z atrybutem aria-current dla bieżącego elementu.
Ustrukturyzować grupy checkboxów za pomocą elementów <fieldset> i <legend>.
Zawiń komponenty karty w elemencie <nav> i ustaw poprawnie atrybut tabindex.Zapewnienie prawidłowego etykietowania oraz możliwości sterowania wszystkimi niestandardowymi komponentami.
Wszystkie niestandardowe komponenty, takie jak double range input, powinny mieć czytelne etykiety i być w pełni sterowalne za pomocą klawiatury, aby były dostępne dla wszystkich użytkowników.Informacja zwrotna i dane kontaktowe
Możesz napisać swoje sugestie lub informacje o problemach z wyświetlaniem stron oraz podejrzenia, że witryna nie spełnia wymogów dostępności.
Kontakt z osobą odpowiedzialną za dostępność stron i przetwarzanie wniosków przesłanych za pośrednictwem mechanizmu informacji zwrotnej:
Marcin Małysz
email: Marcin.Malysz@exim.pl
Kontakt z osobą odpowiedzialną za dostępność stron i przetwarzanie wniosków przesłanych za pośrednictwem mechanizmu informacji zwrotnej:
Marcin Małysz
email: Marcin.Malysz@exim.pl
Procedura egzekwowania prawa
W przypadku niezadowalającej odpowiedzi na opinię udzieloną w poprzednim akapicie, możesz skontaktować się z właściwym organem egzekwowania prawa:
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
al. Solidarności 77
00-090 Warszawa
Tel. 800 676 676