Ważne informacje – Ryanair
Szanowni Państwo,
poniżej znajdą Państwo informację na temat procedury reklamacyjnej linii Ryanair. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego EU261 przysługiwać może Państwu prawo do odszkodowania oraz zwrotu za poniesione wydatki. Pełna treść Rozporządzenia dostępna jest TUTAJ.
b) 400 EUR dla wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości od 1500 do 3500 kilometrów;
c) 600 EUR dla wszystkich innych lotów niż loty określone w lit. a) lub b).
Reklamację należy złożyć w formie pisemnej oraz przesłać listem poleconym za potwierdzeniem odbioru na adres:
Ryanair Customer Services Dept.,
P.O Box 11451,
Swords Co.Dublin,
Ireland
lub
poprzez ogólny formularz udostępniony przez przewoźnika: https://help.ryanair.com/hc/pl/requests/new
Po wypełnieniu formularza otrzymają Państwo automatyczną wiadomość, na którą należy odpisać "proszę o rozpatrzenie, rezerwacja założona przez oficjalny kanał GDS".
Wraz z opisem sytuacji należy dołączyć też odpowiednie dokumenty:
1. karty pokładowe (otrzymali je Państwo mailem wraz z dokumentami podróży od EXIM tours)
2. ewentualne rachunki/faktury (sam wyciąg z konta może nie być wystarczającym dokumentem dla przewoźnika) za:
• dodatkowy przelot
• posiłki,
• zakwaterowanie,
• transport pomiędzy hotelem a lotniskiem,
• transport pomiędzy lotniskiem alternatywnym a oryginalnym (np. w przypadku konieczności przelotu do Gdańska zamiast do Poznania przedstawiają Państwo rachunek za bilet kolejowy na trasie Gdańsk - Poznań)
3. pismo może być sporządzone w j. polskim lub j. angielskim
4. należy wskazać numer konta oraz dane właściciela konta do ewentualnego zwrotu. Gotowe wzory do reklamacji przygotowane przez Europejskie Centrum Konsumenckie znajdą Państwo tutaj: TUTAJ
Mogą Państwo również skorzystać z usług wyspecjalizowanej firmy, które zajmuje się uzyskiwaniem odszkodowania oraz zwrotów w przypadku znacznego opóźnienia lub odwołania lotu. W tym celu należy wypełnić krótką ankietę: https://exim.delayfix.com/
Organ odpowiedzialny za egzekwowanie przepisów unijnego Rozporządzenia nr 261: Urząd Lotnictwa Cywilnego, ul. M. Flisa 2, PL-02-247 Warszawa Polska, tel.: +48 22 520 72 00, email: kancelaria@ulc.gov.pl;
Organ odpowiedzialny za prowadzenie postępowań w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów pasażerskich w zakresie przepisów Rozporządzenia nr 261: Rzecznik Praw Pasażerskich, ul. M. Flisa 2, PL-02-247 Warszawa Polska, tel.: +48 22 520 72 34, pasazerlotniczy.ulc.gov.pl, email: pasazerlotniczy@ulc.gov.pl.
poniżej znajdą Państwo informację na temat procedury reklamacyjnej linii Ryanair. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego EU261 przysługiwać może Państwu prawo do odszkodowania oraz zwrotu za poniesione wydatki. Pełna treść Rozporządzenia dostępna jest TUTAJ.
Prawo do odszkodowania na każdą osobę
a) 250 EUR dla wszystkich lotów o długości do 1500 kilometrów;b) 400 EUR dla wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości od 1500 do 3500 kilometrów;
c) 600 EUR dla wszystkich innych lotów niż loty określone w lit. a) lub b).
INFORMACJA O PRAWACH PASAŻERA W PRZYPADKU ODMOWY WEJŚCIA NA POKŁAD, OPÓŹNIENIA LUB ODWOŁANIA LOTU
Reklamację należy złożyć w formie pisemnej oraz przesłać listem poleconym za potwierdzeniem odbioru na adres:
Ryanair Customer Services Dept.,
P.O Box 11451,
Swords Co.Dublin,
Ireland
lub
poprzez ogólny formularz udostępniony przez przewoźnika: https://help.ryanair.com/hc/pl/requests/new
- wybrać zakładkę "po locie"
- następnie "inne"
- następnie "ogólna prośba o zwrot kosztów".
Po wypełnieniu formularza otrzymają Państwo automatyczną wiadomość, na którą należy odpisać "proszę o rozpatrzenie, rezerwacja założona przez oficjalny kanał GDS".
Wraz z opisem sytuacji należy dołączyć też odpowiednie dokumenty:
1. karty pokładowe (otrzymali je Państwo mailem wraz z dokumentami podróży od EXIM tours)
2. ewentualne rachunki/faktury (sam wyciąg z konta może nie być wystarczającym dokumentem dla przewoźnika) za:
• dodatkowy przelot
• posiłki,
• zakwaterowanie,
• transport pomiędzy hotelem a lotniskiem,
• transport pomiędzy lotniskiem alternatywnym a oryginalnym (np. w przypadku konieczności przelotu do Gdańska zamiast do Poznania przedstawiają Państwo rachunek za bilet kolejowy na trasie Gdańsk - Poznań)
3. pismo może być sporządzone w j. polskim lub j. angielskim
4. należy wskazać numer konta oraz dane właściciela konta do ewentualnego zwrotu. Gotowe wzory do reklamacji przygotowane przez Europejskie Centrum Konsumenckie znajdą Państwo tutaj: TUTAJ
Mogą Państwo również skorzystać z usług wyspecjalizowanej firmy, które zajmuje się uzyskiwaniem odszkodowania oraz zwrotów w przypadku znacznego opóźnienia lub odwołania lotu. W tym celu należy wypełnić krótką ankietę: https://exim.delayfix.com/
Organ odpowiedzialny za egzekwowanie przepisów unijnego Rozporządzenia nr 261: Urząd Lotnictwa Cywilnego, ul. M. Flisa 2, PL-02-247 Warszawa Polska, tel.: +48 22 520 72 00, email: kancelaria@ulc.gov.pl;
Organ odpowiedzialny za prowadzenie postępowań w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów pasażerskich w zakresie przepisów Rozporządzenia nr 261: Rzecznik Praw Pasażerskich, ul. M. Flisa 2, PL-02-247 Warszawa Polska, tel.: +48 22 520 72 34, pasazerlotniczy.ulc.gov.pl, email: pasazerlotniczy@ulc.gov.pl.